|
دکتر سعید جوی زاده - مشاورGIS و RS بیان دیدگاه ها ،نقطه نظرات و عقاید سعید جوی زاده
| ||
|
به نظر من توقف و مرور هر چند وقت یکبار فوق العاده مفید است زیرا ما می توانیم از اشتباهات و موفقیت های خود چیزهای زیادی بیاموزیم. برای پایان سال ، از دکتر Jo VanEvery ، راهنمای شغلی دانشگاهی ، دعوت کردم تا حکمت خود را به اشتراک بگذارد. در این پست وبلاگ ، او به شما کمک می کند تا نوشته های علمی را که در سال 2019 انجام داده اید (و هنوز به طور کامل انجام نداده اید) مرور کنید. شما آنقدر در لیست کارهای خود دارید که می توانید تمام کارهایی که انجام داده اید را از دست بدهید. ایده خوبی است که به صورت دوره ای متوقف شوید ، دستاوردهای خود را مرور کرده و برنامه های خود را تنظیم کنید. این پست برخی از راهنمایی ها را برای کمک به شما در مرور آنچه در سال 2019 اتفاق افتاده و اهداف 2020 را تعیین می کند ، ارائه می دهد. اهداف بزرگتر خود را در نظر داشته باشید چشم انداز شما برای حرفه شما چیست؟ هدف شغلی بعدی قابل دستیابی شما چیست؟ چقدر دور است؟ تحقیق و نگارش در رابطه با آموزش ، خدمات و غیره کجا مناسب است؟ دستیابی به اهداف خروجی که از شما انتظار می رود ، با چه عناصر بنیادی کار را آسان تر می کند؟ آیا امسال تعدادی از آن قطعات بنیادین را قرار داده اید؟ مهمترین قطعه بعدی در ایجاد یک پایه محکم برای مرحله بعدی کار تحقیقاتی شما چیست؟ تصدیق پیشرفت چه چیزی در یک سال گذشته منتشر شده است؟ در حال حاضر چه چیزی در دست انتشار شماست؟ (مطمئن شوید که اولین نویسنده هستید یا نه زیرا این امر بر میزان کنترل شما تأثیر می گذارد) در حال آماده شدن در حال اصلاح قبل از اولین ارسال در حال بازبینی پس از نظرات داور (دعوت به ارسال مجدد) در حال بازبینی پس از نظرات داور (برای ارسال به منبع متفاوت) در انتظار نظرات یا اثبات ویراستاران کپی در مطبوعات با نگاهی به گذشته در ابتدای سال ، پروژه های شما چگونه به سمت انتشار پیش رفته اند؟ لحظه ای وقت بگذارید تا به خودتان اجازه دهید از پیشرفت خود راضی باشید. تمرکز بر روی مقالاتی که در مسیر انتشار پیش رفته اند (حتی اگر هنوز وجود نداشته باشند) و فکر کردن در مورد همه چیزهایی که امسال در مورد نوشتن و تجدید نظر در مقالات علمی و ارائه و دریافت بازخورد آموخته اید ، چه توصیه ای شما به گذشته می دهید؟ آیا چیزی وجود دارد که می خواهید مطمئن شوید که به طور مداوم در آینده به تمرین می پردازید؟
به نظر می رسد مشکل چیست؟ آیا مربوط به خود تحقیق و نگارش است؟ یا در مورد مدیریت افراد است ؟ چقدر روی این پروژه خاص کنترل دارید؟ اگر مشکل مردم است ، خودتان هستید ، افرادی که تحت نظارت آنها هستید یا افرادی که همکار (در سطح شما یا ارشد) هستند؟ آیا قبلاً مشکلی مشابه دیده بودید؟ آیا چیزی که از پروژه های موفق تر آموخته اید وجود دارد که می توانید در این پروژه اعمال کنید؟ اگر این یک مشکل جدید است ، چه کسی می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه می توانید دوباره آن را حرکت دهید؟ کدام یک از مربیان شما در این نوع مشکلات خوب است؟ آیا در موسسه شما پشتیبانی می شود ، شاید از طرف دفتر توسعه دانشکده یا دفتر پشتیبانی تحقیقاتی؟ چه چیز دیگری ممکن است کمک کند؟ بهترین قدم بعدی که می توانید برای حرکت مجدد این پروژه متوقف شده بردارید چیست؟ تغییر اولویت ها با در نظر گرفتن اهداف بزرگتر خود و اینکه در کدام زمان در جهت رسیدن به آنها هستید ، به لیست پروژه های فعال خود نگاه کنید. چه چیزی مهمتر است؟ آیا می توانید توضیح دهید که چرا این انتخاب را کردید؟ آیا این با اهداف شغلی شما مطابقت دارد؟ با تفکر فراتر از خروجی های انتشار ، کدام یک از این پروژه ها به شما کمک می کند تا پایه و اساس موفقیت آینده خود را ایجاد کنید؟ آیا لازم است چیزی را در مورد نحوه تخصیص زمان و تلاش خود تغییر دهید تا مطمئن شوید که این پروژه ها به عنوان مهمترین آنها مورد توجه قرار می گیرند؟ این برای پروژه های دیگر چه معنایی دارد؟ بهترین قدم بعدی شما برای ایجاد این تغییرات چیست؟ نیازی نیست همه کارهایی را که شروع می کنید به پایان برسانید ، حتی اگر پشتکار اغلب نتیجه می دهد. آیا چیزی در خط لوله شما وجود دارد که باید آن را کنار بگذارید؟ به مقاله های رد شده دقت کنید تا مطمئن شوید دلایل خوبی برای ادامه آنها وجود دارد. اگر این پروژه را کنار بگذارید ، چه کسی دیگر تحت تأثیر قرار می گیرد؟ چگونه می توانید مکالمه ای را درباره کنار گذاشتن پروژه با آنها باز کنید؟ اهداف برای سال 2020 هدف منطقی این است که خط لوله کلی شما در این زمان در سال آینده چگونه باشد؟ برای حمایت از آن چه چیز دیگری باید اتفاق بیفتد؟ آیا برای اطمینان از داشتن داده نیاز به کمک مالی دارید؟ آیا شما نیاز به جذب دانشجو یا کارشناسی ارشد دارید؟ آیا شما نیاز به ایجاد روابط با نویسندگان مشترک دارید؟ آیا این اهداف با توجه به عادت های نوشتاری فعلی شما منطقی است ؟ برای رسیدن به اهداف خود چه عاداتی را برای ایجاد یا تثبیت نیاز دارید؟ آیا این اهداف با توجه به خواسته های دیگر شما از زمان کار (به عنوان مثال تدریس) و کار خارج از کار منطقی است؟ اگر اهداف شما منطقی نیستند ، چگونه می توانید آنها را تنظیم کنید؟ یا برای منطقی کردن آنها به چه حمایت دیگری نیاز دارید؟ برای برنامه ریزی بیشتر به Juggling 101: Elements of a good plan مراجعه کنید . درباره نویسنده مهمان برچسبها: نگارش علمی, نوشتن, مقاله, Jo VanEvery [ سه شنبه نوزدهم مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۳:۳۳ ب.ظ ] [ سعید جوی زاده ]
|
||
| [قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] | ||