دکتر سعید جوی زاده - مشاورGIS و RS بیان دیدگاه ها ،نقطه نظرات و عقاید سعید جوی زاده
| ||
کتاب 50 ایده نوشتن پایاننامه:گام های ساده اما کاربردیفصل یک به تشریح منطق کتاب ما و راههای مهم تفاوت آن با سایر کتابهای راهنمای نگارش پایاننامه میپردازد. اولین نقطه تفاوت در تمرکز دوگانه ما نهفته است. در حالی که بیشتر کتابها بر آمادگی جسمی و احساسی برای سفر پایاننامه یا نوشتن در این ژانر تمرکز دارند، ما هر دو موضوع را به عنوان عمیقاً به هم مرتبط میبینیم. تفاوت دوم ما در نوع مشاوره ارائه شده است. از آنجایی که همه افراد متفاوت هستند، ما معتقد نیستیم که تنها یک راه "صحیح" برای نوشتن پایاننامه وجود دارد. ما طیف گستردهای از گزینهها را برای شما پیشنهاد میکنیم که در طول سفر پایاننامه خود به آنها فکر کنید. ما از طریق مجموعهای از پنجاه نکته به این مهم دست مییابیم که هدف هر یک از آنها کمک به شما در فکر کردن درباره خودتان و چگونگی شناسایی شما به عنوان یک محقق و نویسنده پایاننامه است. این کتاب توسط دکتر سعید جوی زاده و همکاران وی ترجمه و به علاقه مندان تقدیم می شود.نشر آکادمیک در راستای رسالت خود همیشه یار و یاور دانشجویان و علاقه مندان به علم می باشد. درباره سعید جوی زاده مترجم کتاب 50 ایده برای نوشتن پایان نامهدکتر سعید جوی زاده، نویسنده، استاد دانشگاه و مشاور حرفهای است که در زمینه نوشتن مقاله و کتاب فعالیت دارد. او در سال 1978در ایران متولد شد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه، در رشتهی جغرافیا در دانشگاه خوارزمی تحصیل کرد. سپس، مدرک دکترای خود را از دانشگاه خوارزمی در تهران دریافت کرد. دکتر سعید جوی زاده به عنوان استاد در دانشگاههای مختلفی در سراسر جهان تدریس کرده است و همچنین کلاسهای آموزشی گوناگونی در زمینه نوشتن پایاننامه و مقاله برگزار کرده است. در طول سالها، دکتر جوی زاده به عنوان مشاور حرفهای به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بسیاری از دانشگاهها کمک کرده است. او به دانشجویان کمک میکند تا مهارتهای نوشتاری خود را بهبود بخشند و به موفقیت در تحصیلات خود برسند. علاوه بر تدریس و مشاوره، دکتر جوی زاده در طول سالها بیش از ۱۰ کتاب در زمینه نوشتن مقاله و کتاب منتشر کرده است. او در همهی این کتابها به موضوعات مختلفی مانند نوشتن علمی، مدیریت موضوعات و روشهای نوشتن پایاننامه پرداخته است. همچنین از جمله مقالاتی که ایشان نوشتهاند میتوان به مقاله "نوشتن پایاننامه با کیفیت" و "چگونه مقاله بنویسیم؟" اشاره کرد. دکتر سعید جوی زاده با تلاشهای خود به عنوان یک نویسنده حرفهای و استاد موفق شناخته شده است و همواره به دانشجویان کمک میکند تا به پیشرفت تحصیلی و موفقیت برسند. چرا کتاب 50 ایده برای فکر کردن هنگام نوشتن پایان نامهچند دهه پیش، زمانی که پایاننامه کارشناسی ارشد خود را مینوشتم، استاد راهنمایم به من دستور داد که با یک شیوه خاص بنویسم. همچنین کار من را به گونهای ویرایش کرد که امکان ظهور معانی واضحتری را فراهم کرد. در این روند، احساس کردم بخشی از وجودم را از دست دادهام؛ زیرا در حالی که کلمات در صفحه خوب به نظر میرسید، به نظر میرسید که هر کسی میتوانست آن را بنویسد. این فکر همواره در تمام دوران تحصیلی من با من باقی مانده است. این کتاب سعی میکند به عنوان یک راهنمای نویسندگان پایاننامه، به شما کمک کند تا درباره سفر پایاننامه خود فکر کنید و چگونه میتوانید پایاننامه خود را با روشهایی بنویسید که هویتهای متنوع، چندگانه و قدرتمند شما را منعکس کند. در دهها کتاب (و حتی بیشتر) و مقالهای که درباره نوشتن پایاننامه و مشاوره آن ارائه شدهاند، گستردهترین طیف کاربردها و مخاطبان را پوشش میدهند. اگرچه نوشتن پایاننامه با نوشتن یک تکلیف متفاوت است، برای نویسندگان پایاننامه با تجربه کم، کتابهای راهنما میتوانند مفید باشند. همچنین کسانی که در ژانرهای دیگر تجربه نوشتن دارند، نیز ممکن است به دلایل دیگری از کتابهای راهنما بهرهمند شوند؛ به عنوان مثال، اگر تجربه نوشتن متون تجاری را دارید، نوشتن پایاننامه ممکن است چالشبرانگیز باشد. همچنین برای کسانی که در مورد نوشتن به زبان انگلیسی غربی برای دانشگاه مطمئن نیستند، کتابهای راهنما نیز مفید میتوانند باشند. اما چگونه میتوان کتابهای راهنما مناسب را پیدا کرد؟ گاهی اوقات، کتابهای راهنما برای انواع خاصی از پایاننامهها تنظیم شدهاند. برای مثال، برخی کتابهای راهنما در مورد نوشتن پایاننامههای دکترا را توصیه میکنند (مانند بولکر، 1998؛ براوس، 2015؛ دانلیوی، 2003؛ دورکین، 2021؛ هریسون، 2010؛ کملر و تامپسون، 2014)، برخی در مورد پایاننامههای کارشناسی ارشد (مانند بیگام، 2017؛ گلنز، 2006؛ هارت، 2005؛ نایگارد، 2017؛ وودرو، 2019) و برخی در مورد پروژههای پایاننامه کوچکتر (مانند پیترز، 2012، 8، 2012). گاهی اوقات هدف کتابهای راهنما این است که به بیش از یک نوع مدرک مرتبط باشند (مانند Naoum، 2019؛ Prunckin، 2021؛ Simon، 2005 که به تحقیقات دکترا و کارشناسی ارشد مربوط هستند). در حالی که توصیههای موجود در هر کتاب راهنمای پایاننامه برای همه نویسندگان پایاننامه ارتباط دارد، در بسیاری از موارد، توصیههای موجود در کتابهای راهنما ممکن است به موضوعات و مشکلات خاصی که در پایاننامه شما وجود دارد، نپردازد. بنابراین، بهتر است برای یافتن کتابهای راهنمای مناسب، از منابع متعدد و متنوع استفاده کنید، از جمله دستورالعملهای دانشگاه، مقالات و وبسایتهای مرتبط با نوشتن پایاننامه، و پرسش از پژوهشگران و دانشجویانی که تجربه نوشتن پایاننامه را دارند. در کل، انتخاب کتابهای راهنما برای نوشتن پایاننامه یک فرایند شخصی و متنوع است و باید در نظر گرفت که نوشتن پایاننامه یک فرآیند پیچیده و چالشبرانگیز است که به تمرین و تلاش مداوم نیاز دارد. کتابهای راهنما همانند هر کتاب دیگری، با توجه به ماهیت و محتوای خود، توصیههای پیشنهادی متفاوتی را ارائه میدهند. برخی از آنها توصیههای گستردهای را ارائه میدهند، در حالی که برخی دیگر تمرکز خود را بر روی زمینههای خاصی قرار میدهند. به عنوان مثال، برخی از کتابهای راهنما، مثل کتابهایی که رویکرد شناختی دارند، شامل نحوه نگارش پایاننامه با استفاده از روشهای کمی (Lunenburg & Irby، 2008) هستند. در حالی که برخی دیگر از روشهای کیفی (کری، 2009؛ ملوی، 2002) و انواع خاصی از آنها (مانند رویکرد پدیدارشناسی که در کتابی به نام "برنامهریزی نوشتن پایاننامه" از نویسنده مردم، 2021 پوشش داده شده است) پشتیبانی میکنند. هنوز هم برخی دیگر از کتابهای راهنما، تمرکز خود را بر بخشهایی از فرآیند تحقیق، از جمله نوشتن یک پیشنهاد تحقیق (سایمون، 2005) یا بررسی ادبیات (افرون و راوید، 2019)، و درک "مشارکت شما در دانش" (هاموند، 2022)، یا حتی انجام کار به سادگی (نعوم، 2019؛ مجرد، 2010) میکنند. در عین حال، برخی از نویسندگان، مانند Mewburn (2020)، افسانههای مربوط به فعالیتهای دکترا را در پایاننامه نوشتن برطرف میکنند. با این حال، برخی دیگر نگران هستند که چگونه میتوانند با استفاده از تلاشهای خود در نوشتن پایاننامه، به عنوان نویسندگانی با زبان انگلیسی اضافی، موفق شوند، مانند پالتریج و استارفیلد (2019) که در نوشتن پایاننامه با زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم موفق شدند. انتخاب کتابهای راهنما برای یافتن کتابی که بیشترین کمک را در صورت نیاز به شما ارائه میدهد، مفید است. در پایان، یک یا دو کتاب راهنما را پیدا خواهید کرد که به نظر شما مفید است. براین انتخاب بستگی به نوع تحقیقی دارد که شما انجام میدهید و نیازهای شما برای پایاننامه شما. میتوانید با مراجعه به کتابخانه دانشگاه یا جستجوی آنلاین برای کتابهای راهنمای مناسب، اطلاعات بیشتری را کسب کنید. همچنین، بهتر است با استاد راهنمای خود مشورت کنید و نظرات و پیشنهادات او را در انتخاب کتابهای راهنما بررسی کنید. برای شروع به درک روشهای نوشتن خود، توصیه میکنیم که با خواندن گسترده شروع کنید. این شامل کتابهای راهنمای عمومی در مورد نگارش پایان نامه، پایان نامههایی که توسط دانشجویان قبلی نوشته شده اند، و همچنین مطالب خوانده شده در زمینه تحقیق شما. همانطور که میخوانید، از شما میخواهیم به نوشتههایی توجه کنید که ممکن است کاملاً از آنچه ارائه میشود راضی نباشید. اگر فکر میکنید که «من» میخواهم «خودم» را در صفحه نمایش دهد، به نظر نمیرسد، لحظهای توقف کنید و آنچه را در صفحه است مشاهده کنید. آیا نوشته خیلی متراکم/پرکلام، خشک/گلدار، غیرشخصی/شخصی یا رسمی/غیررسمی به نظر میرسد؟ هر کدام از ما دیدگاه خاص خود را در مورد نحوه نوشتن داریم. دیدگاههای متفاوت از دیدگاههای متفاوتی درباره معنای یک نویسنده دانشگاهی ناشی میشوند. در حالی که پارامترهای مشترک خاصی برای نوشتن متن آکادمیک وجود دارد، تفسیرهای متفاوتی از معنای آن وجود دارد. مشکل این است: چیزی که شما آن را خیلی متراکم/خشک/غیر شخصی/رسمی میدانید برای نویسنده پایاننامه بعدی خیلی متراکم/خشک/غیر شخصی/رسمی نخواهد بود. نوشتن پایان نامه پر از معما است. شما باید از نوشتن خود احساس رضایت داشته باشید، اما در عین حال استانداردهای لازم را در رشته خود (هر چه که باشد) رعایت کنید. برخی از تفاوتها در شیوههای نوشتن بر اساس زمان است. کتابهای راهنما برای نوشتن پایاننامه در دهه 1950 گاهی توصیههای بسیار متفاوتی را نسبت به کتابهایی که اخیراً نوشته شدهاند ارائه میدهند. استفاده از جملات مجهول در کتابهای راهنمای اولیه و استفاده از ضمیر «I» در موارد اخیر نمونههای خوبی از تغییر روند در استفاده از زبان در طول زمان است. از آنجایی که استاد راهنما از نویسنده پایان نامه مسن تر هستند، ممکن است دیدگاههای متفاوتی نسبت به نگارش داشته باشند. همیشه اینطور نیست. برخی از استاد راهنما ان قدیمی ممکن است سبکهای نوشتاری جدیدتر را ترجیح دهند. آموزش آموزشی نیز میتواند بر نحوه نوشتن شما تأثیر بگذارد. ممکن است روشهای خاصی را برای نوشتن از معلم یا استادی که الزامات نوشتاری خاصی داشت، اتخاذ کرده باشید. ممکن است ویژگیهای نوشتاری خاصی را از متنهایی که خواندهاید انتخاب کرده باشید. حتی ممکن است راههایی برای سازماندهی افکار خود از والدین خود انتخاب کرده باشید. عمدا یا ناخواسته، ترکیبی از تأثیرات بیرونی بر شیوه نوشتن شما تأثیر گذاشته و آنها را از دیگران متمایز کرده است. با مقایسه سریع یک تکلیف تحصیلی که توسط شما و دوستانتان نوشته شده است، میتوانید تفاوتهایی را مشاهده کنید. روشهایی که استدلالهایتان را میسازید، طول پاراگرافها و جملاتتان، روشهای ترجیحی ساختار جملاتتان، و ترجیحات شما برای برخی کلمات میتوانند و اغلب متفاوت باشند. بسیاری از تفاوتهای احتمالی دیگر نیز وجود دارد. این تفاوتها نشان دهنده روشهای منحصر به فرد شما برای ابراز وجود است. آنها متن شما را شبیه شما میکنند. با این حال، تفاوت در سبکهای نگارش میتواند مشکلاتی را هنگام نوشتن پایان نامه ایجاد کند. هنگامی که سعی میکنید ساختار جملههای دیگران را به گونه ای تغییر دهید. مفاهیم آنها را در متن خود معرفی کنید، میتوانید احساس ناامیدی و سردرگمی کنید. ترکیب کردن شیوههای بودن و انجام دادن خود با کلمات، عبارات و جملات نوشته شده توسط دیگران آسان نیست. برای اینکه خود را در متن خود معرفی کنید، باید بتوانید صدای خود را بالاتر از صداهای مختلف نویسندگانی که در پایان نامه شما توضیح داده شدهاند بالا ببرید تا به آن جریان ثابتی بدهید. شما میتوانید انتظار داشته باشید که با پیشرفت در سفر پایان نامه خود، صدای شما - و اینکه چگونه میخواهید آن را در پایان نامه خود منعکس کنید - به عنوان یک محقق و نویسنده پایان نامه اعتماد به نفس شما افزایش یابد و روشهای نوشتن شما تغییر کند. آنچه هر فصل کتاب نوشتن پایان نامه و رساله دکتری ما ارائه میدهداین کتاب در هفت فصل با پنجاه نکته مختلف با هدف کمک به شما در فکر کردن درباره شما تقسیم شده است. این اشارهگرها به پنج دسته تقسیم میشوند: روشهای موجود برای شناخت بودن و انجام دادن. هویتهای نوظهور به عنوان محقق و نویسنده؛ چگونه میخواهید خود را در پایان نامه خود بنویسید. چگونه میتوانید خود را در این راه درمان و حمایت کنید. و چگونه موفقیت خود را جشن بگیرید. فصل 1 کتاب نوشتن پایان نامهفصل 1 با توضیح اینکه چگونه این کتاب با بسیاری از کتابهای دیگر متفاوت است و چگونه این راهنمای نگارش ممکن است برای شما در سفر پایان نامه شما مفید باشد آغاز شد. فصل 2کتاب نوشتن پایان نامهدر فصل 2، ما مجموعه ای از نکات را معرفی میکنیم که از شما میخواهند روشهای مختلف دانستن، بودن و انجام دادن خود را امتحان کنید و از آنها استفاده کنید و این که چگونه ممکن است بر سفر پایان نامه شما تأثیر بگذارد. هدف این نکات این است که شما را به تفکر در مورد اینکه چگونه میخواهید خود را وارد پایان نامه خود کنید، تحریک کنند. درک اینکه چه مقدار (و کدام بخش) از خودتان میخواهید در پایان نامه خود بنویسید، نقش مهمی در نحوه نوشتن و نحوه نوشتن دارد. فصل 3کتاب نوشتن پایان نامهفصل 3 هویتهای نوظهور شما به عنوان یک محقق، استاد راهنما و نویسنده پایان نامه، هویتهای جدید و خیالی را که ممکن است قبل از شروع پایان نامه کاوش نکرده باشید، به عنوان کانون توجه دارد. در اینجا، ما سؤالاتی را در مورد اینکه میخواهید چه نوع محقق، استاد راهنما و نویسنده پایان نامه باشید، بررسی میکنیم. در این فصل، برای کمک به شما، از شما میخواهیم که در مورد اینکه چگونه هویت محقق و نویسنده پایاننامه شما متفاوت از سایر نویسندگان پایاننامه است، فکر کنید. فصل 4کتاب نوشتن پایان نامهفصل چهارم پایان نامه شما به چالش میکشد تا نحوه هماهنگی فصلهای مختلف پایان نامه را مدنظر قرار دهید. در این فصل، شما باید به فکر راههایی برای بیان خود در بخشهای مختلف پایان نامه خود باشید، در حالی که صدایی منسجم و مطمئن که شما را منعکس میکند، حفظ شود. فصل 5کتاب نوشتن پایان نامهفصل پنجم به جزئیاتی از طراحی کلی پایان نامه شما و تأثیر تغییرات کوچک در نوشته شما بر نحوه ارائه خود در پایان نامه میپردازد. هر انتخابی که برای نوشتن کار شما انجام دهید، بر برداشت خوانندگان و همچنین برداشت آنها از شما به عنوان یک دانشجو، تأثیر خواهد گذاشت. در این فصل، باید به دنبال انتخاب منابع نوشتاری باشید که تأثیر مطلوب را برای خودتان به همراه داشته باشد. همانطور که در کتابهای مختلف آموزش نگارش پایان نامه نیز ذکر شده است، هیچ روش واحدی برای نوشتن پایان نامه وجود ندارد. فصل 6 کتاب نوشتن پایان نامهفصل ششم به تأثیر سفر پایان نامه بر شما میپردازد. این نوع اطلاعات در کتابهای راهنمای نگارش پایان نامه معمولاً مورد توجه قرار نمیگیرد، اما باید در پایان نامه شما مورد توجه قرار گیرد. هدف این فصل، هشدار دادن شما در مورد مشکلات رایج و آماده سازی شما برای روبرو شدن با چالشهایی است که ممکن است در راه پایان نامه با آنها روبرو شوید. در برخی موارد، مسائلی مانند موانع غیرمنتظره در تحقیقات شما یا مشکلات نظارتی ممکن است بر جدول زمانی شما تأثیر بگذارند. با این حال، راههایی برای رویارویی با این مشکلات وجود دارد و شما میتوانید با استفاده از آنها به پایان نامه خود برسید. فصل 7 کتاب نوشتن پایان نامهفصل هفتم بر روی پایان سفر شما تمرکز دارد. اطلاعات موجود در این فصل معمولاً از کتابهای راهنما حذف میشوند، به نوعی وقتی که پایان نامه خود را تحویل دادهاید، در سرعت و حالتی ناشناخته قرار میگیرید. این فصل باید به شما کمک کند تا فرایند تکمیل پایان نامه را به درستی به پایان برسانید، در حالی که به چالشهایی که در راه شما قرار گرفتهاید، پاسخ میدهید. در این فصل، به بیان راهنماییهایی برای تحویل پایان نامه به موقع و در حالت بهینه، مانند ارائه پایان نامه به داوران و اصلاح خطاهایی که ممکن است در آن وجود داشته باشد، پرداخته میشود. در نهایت، فصل هشتم به بیان تجربیات شما در زمینه نگارش پایان نامه میپردازد. در این فصل، باید به تجربیات خود در زمینه نگارش پایان نامه، از جمله مشکلاتی که با آن روبرو شدهاید و راههایی که برای حل این مشکلات پیدا کردید، پرداخته شود. این فصل به دیگران کمک میکند تا از تجربیات شما در زمینه نگارش پایان نامه بهره بگیرند و از این جهت، میتواند دارای ارزش بالایی باشد. در کل، هدف این فصلها به عنوان یک مجموعه، بیان نحوه پیشرفت در پایان نامه شما و همچنین تجربیات شما در این زمینه است. با توجه به این فصلها، شما میتوانید پایان نامهای را تحویل دهید که صدایی منسجم و مطمئن دارد و بهترین نتیجه را برای شما و خوانندگان شما به همراه دارد. نحوه استفاده از این کتاب نوشتن پایان نامههدف این کتاب، کمک به شما در جایگذاری هویت شخصی، محقق و نویسنده پایان نامه خود در پایان نامه است. این کتاب برای نویسندگان پایان نامه تدوین شده است، اگرچه اساتید راهنما ممکن است آن را برای مشاوره دانشجویان خود مفید بدانند. کتاب به گونهای نوشته شده است که خواننده خسته را نیز در نظر گرفته است. هر اشاره نسبتاً کوتاه با حداقل ارجاعات آکادمیک همراه است. منابع ارائه شده برای کسانی است که به دنبال اطلاعات بیشتر در زمینههای خاص هستند. هدف اصلی کتاب نوشتن پایان نامههدف اصلی کتاب، ارائه یک مهارت به شما است که به شما کمک میکند تفاوتهای نوشتاری را درک کنید و به روشهایی بنویسید که برای شما رضایتبخشتر است. این کتاب برای تأمین مراحل پایاننامه تنظیم شده است. میتوانید آن را از ابتدا تا انتها بخوانید تا در مورد چگونگی شروع سفر خود اطلاعاتی کسب کنید. از طرف دیگر، میتوانید کتاب را مرور کنید و به فصلهایی تمرکز کنید که به بهترین وجه با مرحله فعلی شما در پایاننامه مطابقت دارند. متناوباً، میتوانید کتاب را در دسترس داشته باشید و در صورت نیاز، آن را در اشارهگرهای خاصی فرو ببرید. به دلیل اینکه نوشتن پایان نامه یک فرآیند تحول آفرین است، ممکن است برخی از نکات را در سفر پایان نامه خود مرور کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که میخواهید پاسخهای بسیار متفاوتی در مورد اینکه چگونه میخواهید هویت محقق و نویسنده پایاننامه خود را در مراحل مختلف سفر خود نشان دهید، داشته باشید. امیدواریم که این کتاب شما را تشویق کند که از خود مراقبت کنید و در طول سفر پایان نامه خود، آنچه هستید و میخواهید باشید را در آغوش بگیرید. این کتاب برای کمک به شما در ایجاد تغییرات مهم برای شما در نظر گرفته شده است. تغییرات هم به نحوه کار و هم نحوه نوشتن پایان نامه مربوط میشود. حتیاگر شما در هر مرحله از سفر پایان نامه خود با مشکلات روبرو شده باشید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا از آنها عبور کنید و به موفقیت دست پیدا کنید. با استفاده از این کتاب، شما میتوانید بهترین نسخه از خودتان را به عنوان نویسنده و محقق پایان نامه خود به نمایش بگذارید. در کل، این کتاب برای کمک به شما در توسعه مهارتهای نوشتاری، به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتن هویت شخصی، محقق و نویسنده پایان نامه شما، به طور کامل طراحی شده است. هدف اصلی آن، کمک به شما در رسیدن به موفقیت در سفر پایان نامه شماست. [ سه شنبه سی ام خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۷:۲۰ ب.ظ ] [ سعید جوی زاده ]
سوپ نوآوری :11 روش ساده و حرفه ای برای سازمان شمااین کتاب با رویکرد دقیق و مبتنی بر داده، برای ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمان شما ارائه شده است. به منظور جذابیت و قابلیت هضم بیشتر، اطلاعات در قالب داستانی جذاب و شیوا بستهبندی شدهاند. داستان پیتر و دیوید، دو دوستی که به دلیل همهگیری کووید در شرایط کاری کاملاً متفاوتی قرار میگیرند، به عنوان شروع کتاب ارائه شده است. داستان آنها پیچیده و لایهلایه است و شامل سرخوردگی، دوستی، رقابت و احترام میباشد. در این داستان، لورا به عنوان یک مشاور نوآوری به آنها کمک میکند. اما آیا وی میتواند این کمک را ارائه دهد؟ شما را به خواندن ادامه کتاب دعوت میکنیم تا به تجربیات داستان پیتر و دیوید و نحوه رسیدن به فرهنگ نوآوری در سازمان هدایت شوید. ما از داستان پیتر، دیوید و لورا، که در حال گسترش است، برای تفسیر 11 بعد فرهنگ نوآوری استفاده میکنیم. در این کتاب، تحقیقات گستردهای برای توسعه یک ابزار تشخیصی به نام InnoQ™ برای اندازهگیری فرهنگ نوآوری انجام شده است و نحوه استفاده از آن برای بهبود فرهنگ نوآوری توضیح داده شده است. در این کتاب، دادههای واقعی با قدرت 11 بعد به اشتراک گذاشته شدهاند و نحوه استفاده از آنها برای معیار فرهنگ نوآوری توضیح داده شده است. همچنین، راههای مشخصی برای ایجاد تغییرات و بهبود ابعاد پیشنهاد شده است تا به درستی "سوپ نوآوری" شما را بهبود بخشیم. برای مدت طولانی، فرهنگ نوآوری بیشکل بوده و به سختی میتوان آن را تعریف کرد. این کتاب، بر اساس تحقیقات انجام شده، چارچوبی ساده و کاربردی برای ارزیابی، ردیابی و بهبود فرهنگ نوآوری ارائه میدهد. ما محتویات آن را در قالبی خوانا بستهبندی کردهایم و بیشتر از هر چیز بر نحوه اجرای این کار - که از فردا شروع میشود - تمرکز کردهایم. همانطور که اخیراً گزارشی از مککینزی بیان کرد، «اولویتبندی نوآوری، کلید باز کردن قفل رشد پس از بحران است». با یک نظرسنجی مشخص شد که بیشتر (90 درصد) مدیران متقاعد شدهاند که این بیماری همهگیر، اساساً روش کسب و کار آنها را در سالهای آینده تغییر خواهد داد. درک و ایجاد قابلیتهای نوآوری برای یک سازمان، اکنون بیشتر از هر زمان دیگری مهم است. در دنیای امروز، کتابهای زیادی در مورد نوآوری وجود دارند ولی سه روش مختلف برای ارائه این مطالب وجود دارد:
نوآوری قابل پیشبینی یا یک روش دقیق کنترل شده نیستنوآوری اغلب بر روی یک پایه قرار میگیرد. ادبیات گستردهای در مورد نوآوری وجود دارد - هم دانشگاهی و هم حرفهای. در واقع، تعداد زیادی کتاب تجاری با عنوان نوآوری وجود دارد. علاقه به نوآوری تعجبآور نیست، زیرا همه میخواهند نوآوری کنند. و میتوان یک مورد خوب ایجاد کرد که شکست در نوآوری ناقوس مرگ را برای هر سازمانی به صدا درمیآورد. فقط از دیوید بپرسید. با این حال، نوآوری مانند یک خط مونتاژ قابل پیشبینی یا یک روش دقیق کنترل شده نیست که بتوان آن را به دلخواه روشن کرد. به گفته مت ریدلی در کتاب «نوآوری چگونه کار میکند: و چرا در آزادی شکوفا میشود»، که تاریخچه این مفهوم را شرح میدهد، نوآوری یک فرآیند افزایشی، از پایین به بالا و تقریباً بیخطر است تا رویهای که بر اساس یک برنامه ثابت توسعه یافته است. وی میگوید که همیشه یک پدیده جمعی و مشارکتی است، نه یک نبوغ تنها. نویسنده درسهای خود را بر ردیابی پیدایش، تکامل، و نتایج نهایی تعداد زیادی از نوآوریهای واقعی استوار میکند. ایجاد شرایط مناسب برای نوآوری تنها زمانی اتفاق میافتد که ترکیبی از نیروهای جمعی در حال بازی باشند." "نوآوری واقعی تنها به دست یک فرد نمیآید، حتی اگر آن فرد پیتر از داستانی که قبلاً ذکر شد یا استیو جابز باشد. این نوآوری از یک رویداد یا ابتکار یا سرمایهگذاری به دست نمیآید. نوآوری دقیق نیست و کاملاً قابل برنامهریزی نیست. پشتیبانی تجربی برای این پیشنهاد وجود دارد، با مطالعات نشان میدهد که فرآیند نوآوری که در طول زمان آشکار میشود، کثیف، تکراری است و اغلب شامل دو گام به جلو، یک گام به عقب، و چندین مرحله به سمت دیگر است. درست است که نوآوری قابل تکرار، مشارکتی و از پایین به بالا است. نگرش کلی آن ارگانیک و مداوم است. ایجاد یک سازمان نوآورانه، از این نظر، شباهتی با درست کردن سوپ دارد - سوپی از مواد تشکیل دهنده که اگر به درستی به هم بخورد و در طول زمان پایدار بماند، سازمانی مشارکتی و با کارایی بالا ایجاد میکند و هر فردی باید آرزوی آن را داشته باشد که در آن سازمان کار کند. برای ایجاد چنین سازمانی، نیاز به محیط، مواد و فرآیندهای مناسب با نیاز به طعم و تنظیم و جوشاندن قابلمه وجود دارد. همه اینها در فرهنگ سازمان تعبیه شدهاند. بنابراین، فرهنگ همانند سوپ است." "بر اساس تحقیقات گسترده، نویسنده اول (سانجی) 11 بعد از فرهنگ نوآوری را شناسایی کرده است که اجزای اصلی سوپ نوآوری را شامل میشود. بدون این اجزا، هیچ تجهیزات، ابزار یا سرمایهگذاری فانتزی نمیتواند این کار را انجام دهد. برای راهاندازی یک شرکت جدید یا همچنین برای بازترکیبی فرهنگ سازمانی خود بهمنظور آمادهسازی برای نوآوری، این کتاب مواد تشکیلدهنده و دستور تهیه این سوپ را به شما نشان میدهد. یکی دیگر از روشهای نگاه به این موضوع این است که اگر برنامهای برای ایجاد و حفظ یک فرهنگ نوآورانه ندارید، راهی برای موثر بودن در طولانیمدت وجود ندارد. به قول تونی هسیه، مدیرعامل فقید زاپوس، «اولویت اول ما فرهنگ شرکت است. تمام اعتقاد ما این است که اگر فرهنگ را درست درک کنید، بیشتر موارد دیگر مانند ارائه خدمات عالی به مشتریان یا ساختن یک برند بادوام طولانیمدت به خودی خود به طور طبیعی اتفاق خواهند افتاد.»" "شرکت زاپوس سرمایهگذاری زیادی در تیمسازی و ارتقاء فرهنگ کارمندان خود انجام میدهد. این شرکت همچنین به قدری مطمئن است که کارمندان فرهنگ خود را دوست خواهند داشت و آن را به عنوان یک عامل موفقیت در شرکت پیش خواهند برد، به گونهای که به استخدام جدیدان حاضر به ترک شغلهای دیگر، ۴۰۰۰ دلار پاداش پرداخت میکند! دیدیه الزینگا، مدیرعامل شرکت Culture Amp نیز معتقد است که فرهنگ سازمانی باید در اولویت قرار گیرد و میگوید: «ما معتقدیم که موفقیت شرکت، بستگی به فرهنگ سازمانی آن دارد.» برایان چسکی، مدیرعامل شرکت Airbnb، در یک مقاله تحریکآمیز در مدیوم به این نکته اشاره میکند که «فرهنگ سازمانی را تضعیف نکنید.» و تاکید میکند که هر چقدر فرهنگ سازمانی قویتر باشد، شرکت کمتر به فرآیندهای شرکتی نیاز خواهد داشت. وقتی فرهنگ سازمانی قوی باشد، میتوان به همه اعتماد کرد که کار درست را انجام دهند و افراد مستقل و مستقیمتری خواهند بود. آنها میتوانند کارآفرین باشند و اگر شرکتی داشته باشیم که روحیه کارآفرینی داشته باشد، میتوانیم به جهش بعدی خود دست یابیم." فرهنگ نوآوری با رهبری ارشد شروع میشود. رهبران برای ایجاد فرهنگی مناسب نیاز به ایجاد یک محیطی دارند که در آن، موفقیت و شکست به عنوان یک فرآیند طبیعی و ارزشمند در نظر گرفته شود. در این راستا، ما با دکتر شکر میترا، معاون ارشد سابق نوآوری جهانی در شرکت Procter & Gamble (P&G) مصاحبه کردیم. وی تجربیات خود را در مورد ایجاد فرهنگ نوآوری و اهمیت آن در تحقق نوآوری قابل توجه، با ما در میان گذاشت. دکتر شکر برای بسیاری از نوآوریهایی که در صنایع مختلف از جمله Aleve، Prilosec و Crest Whitestrips انجام داده، به عنوان رهبری در آنها شرکت کرده است. دکتر شکر، در مصاحبه خود، تجربیات خود را در مورد عناصر فرهنگی سازمانی یادآور کرد. این عناصر شامل توانایی یادگیری سریع از شکستها، انگیزه برای طراحی تکراری و نمونهسازی، و شفافیت کامل و ارتباط باز با تیمها و رهبران در مورد دادهها و یادگیری بود. در طول توسعه اولیه هر دو محصول Aleve و Prilosec، کمیته مشورتی FDA از کافی بودن دادههای اثربخشی و ایمنی ارائهشده، راضی نبود. به همین دلیل، تیمها برای طراحی مطالعات بیشتر بالینی و درک برچسب مصرفکننده، به منظور اطمینان از رعایت استانداردهای دارویی OTC مناسب (در بیش از ضد)، تلاش کردند. به طور مشابه، در مورد سفید کننده دندان Crest Whitestrips نیز، تکرارهای زیادی در طراحی انجام شد تا از سهولت استفاده عالی و اثربخشی قابل توجه اطمینان حاصل شود. همانطور که دکتر شکر به یاد میآورد، در تمامی این موارد، رهبری بهطور کامل به این روند متعهد بود. پسبک (مانند نظارت FDA) و تکرارهای مورد نیاز، بهعنوان شکست تلقی نمیشدند، بلکه راهی برای ارائه بهترین پیشنهاد مطابق با ارزشها و مأموریت شرکت بودند. اعضای تیم نیز به خاطر این رفتار، مورد حمایت و پاداش قرار گرفتند تا آموختههای خود را از موفقیتها و شکستها به اشتراک بگذارند و بهترین طرح را برای خوشحال کردن مصرفکننده ایجاد کنند. هر رهبری باید دستورالعملهایی را بداند تا مطمئن شود که فرهنگ سازمانی در حوزه نوآوری در اوج است. همچنین، هر کارمند یک کسبوکار همچنین باید بداند که چه موادی باید بکار گیرد تا محل کارشان به جای صرفاً بقا داشتن، رونق داشته باشد. درباره دکتر سعید جوی زاده مترجم کتاب سوپ نوآوریدکتر سعید جوی زاده، متخصص نوآوری و مدیر هوش نوآوری در ایران است و برای فعالیت در زمینه نوآوری شناخته شده است. او کتاب های زیادی در زمینه نوآوری به رشته تحریر درآورده است و همه ساله دوره های زیادی را در زمینه نوآوری و خلاقیت برگزار می کند. دکتر سعید جوی زاده همواره معتقد است که سازمانها دو رسالت بزرگ دارند و آنها نوآوری و بازاریابی هستند. به عنوان یک متخصص در زمینه نوآوری، او به سازمانها کمک میکند تا با استفاده از روشهای نوین، خلاقیت و نوآوری خود را تقویت کنند و به رشد و توسعه آنها کمک کند. دکتر سعید جوی زاده با سابقهای درخشان در زمینه نوآوری، به عنوان یکی از اساتید و مشاوران مطرح در این حوزه شناخته میشود. شماره تماس با دکتر سعید جوی زاده : 09120438874 نوآوری طبیعی استبا توجه به روند رشد بازارها و تشدید رقابت، با تغییر خواستهها و نیازهای انسان، راهحلی به جز نوآوری وجود ندارد. اما آیا هر کارخانه، اداره یا سازمانی برای داشتن توانایی نوآوری، نیاز به آموزش دارد؟ اگر این انسانها هستند که همه این کارخانهها و دفاتر را اداره میکنند و تواناییهای نوآورانه بشریت است که ما را به جایگاهی که هستیم رسانده، چرا ناگهان به این همه ادبیات و روشها نیاز داریم تا به ما آموزش دهند که چگونه نوآوری کنیم؟ نوآوری برای ما طبیعی است، همانند خلاقیت. به هر حال، خلاقیت سوختی است که نوآوری روی آن کار میکند. یادتان هست که وقتی بچه بودید، تخیلات و افکار فعال داشتید و احمقانهترین چیزها را میگفتید و انجام میدادید؟ بعضی از ما قلعه ساختیم و درختان را به قلعه تبدیل کردیم، زیرا در خلاقیت نابغه بودیم و سپس با یادگیری و تمرین، توانایی نوآوری خود را بهبود دادیم. با این حال، بهتر است قدرت خلاقیت و نوآوری خود را با آموزش و تحقیق در این زمینه تقویت کنیم. هنوز هم میتوانیم از طریق تحقیق و آموزش، تواناییهای خود را بهبود بخشیم و نوآوری را به عنوان یک فرایند ساختاری در سازمانها و کسب و کارهای خود بهبود بخشیم. در مورد سازمانها هم همینطور است. کارآفرینان ایدههایی را به وجود میآورند که مانند کودکان، جولانگاه خلاقیت هستند و سپس در حالی که افزایش مییابند، بیش از حد پیچیده، بیوروکراتیک و پیچیده میشوند. در آن مرحله، آنها احساس میکنند که باید به آنها آموزش داده شود که چگونه نوآوری کنند و نیاز به مداخلات و ابتکارات خاصی احساس میکنند. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در مورد "آینده مشاغل"جزئیات، در آینده ای مملو از محصولات، فناوریها و روشهای جدید کار، خلاقیت و نوآوری به طور فزاینده ای مهمترین نیاز سازمانها خواهد بود. با این حال، نوآور بودن یک سازمان به معنای داشتن یک مدیر نوآوری نیست و همچنین به تعداد ثبت اختراعات نیز مربوط نمیشود. نوآوری واقعی منظم نیست و تنها توسط یک بخش یا قهرمان خاص نمیتوان آن را هدایت کرد. نوآوری باید در جای جای سازمان گسترده باشد و در DNA فرهنگ سازمان قرار گیرد. تحقیقات نشان میدهد که فرهنگ یک شرکت، در واقع، بزرگترین مانع در برابر نوآوری است، حتی با وجود سیستمها و منابع مناسب. در پایان روز، سازمانها نیازی به انجام آنقدر ندارند که باید خنثی کنند. هنگامی که مدیران شاغل را برای خلاق بودن آموزش میدهیم، از آنها میخواهیم که "مانند کودکان" باشند و برخی از تأثیرات فرآیندهای آموزشی و اجتماعی شدن خود را خنثی کنند. به طور مشابه، سازمانها باید موانع نوآوری را از بین ببرند و خود را در مسیر خلاقیت مستمر قرار دهند. در فصل بعد، ما به 11 عنصر اصلی فرهنگ نوآوری میپردازیم، قبل از اینکه به معنای هر کدام و کارهایی که میتوانید از فردا در محل کار خود انجام دهید - و خنثی کنید - را تجزیه کنیم. فرهنگ نوآوری چیست؟نوآوری فقط در مورد محصول جدید براق نیست. پیتر چیز جدیدی نساخت. در عوض، شرکت او در اطراف موانع ایجاد شده توسط Covid-19 نوآوری کرد. اغلب مردم نوآوری را با محصولات جدید اشتباه میگیرند. در حالی که داشتن پتنتهای جدید هیجان انگیز و ارائه هر سال چیز جدیدی عالی است، نوآوری بیش از این است. والمارت دائماً نوآوری میکند، اما همه نوآوریهای آن برای مشتریانش آشکار نیست.نوآوری میتواند ملموس یا نامشهود باشد و میتواند وجود نداشته باشد یا در حوزههای مختلف یک کسب و کار وجود داشته باشد. در واقع، دابلین 10 نوع نوآوری مربوط به جنبههای متمایز عملکرد یک شرکت، مانند نوآوری در فرآیندهای اصلی، ساخت برند، یا کانالهای توزیع را شناسایی میکند. بنابراین، فقط بچههای باحال در آزمایشگاههای طراحی محصول یا تیم بازاریابی نیستند که تنها مسئول نوآوری هستند. شرکتهای مختلف میتوانند به روشهای کمی متفاوت نوآوری کنند و با توجه به تنوع در صنعت باید این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، یک کارخانه تولیدی با ساختار رسمی با روسای در بالا و کارگران در پایین، در مقایسه با یک شرکت بازیهای ویدیویی مبتنی بر تیم با ساختار شبکه ای صاف تر و غیررسمی تر، باید استراتژیهای متفاوتی را انتخاب کنند. با این حال، یک همگرایی اصلی از عوامل هنوز هم برای هر دو مثال اعمال میشود. در نتیجه، همانطور که نشان خواهیم داد، شما باید در طول و عرض سازمان خود "آماده نوآوری" باشید. فرهنگ نوآوری را مجموعهای از فرهنگ، سیستمها، خطمشیها، شیوهها و فرآیندهای یک سازمان تعریف میکنیم که آن را قادر میسازد تا نوآور باشد. با بازگشت به قیاس سوپ، فرهنگ نوآوری سوپ موادی است که سازمان را قادر میسازد تا نوآور باشد. تعریف ما از فرهنگ نوآوری ناشی از بررسی کامل ادبیات، اعم از دانشگاهی و حرفه ای، لایه لایه با یافتههای تجربی از تحقیقات Sanjay است که منجر به توسعه یک ابزار جالب، InnoQ™ شده است، که میتوانید از آن برای مشاهده میزان نوآوری سازمان خود استفاده کنید. در حال حاضر است و مهمتر از آن، چه باید کرد در مورد آن. برای جزئیات بیشتر در مورد InnoQ™، نگاه کنیدقسمت 4از این کتاب فرهنگ صحیح تغییر مسیر است و زمینه را برای نوآوری مستمر فراهم میکند. در واقع، با توجه به تئوری مبتنی بر منبع که بر منابع و قابلیتهای شرکت به عنوان محرکهای مزیت رقابتی تأکید میکند، فرهنگ نوآوری یک منبع سازمانی ارزشمند است زیرا در طول زمان ایجاد میشود، ناملموس است، تقلید آن دشوار است و دارای پتانسیل انتقال شرکت به موقعیتی با مزیت رقابتی. یک استراتژی درخشان بدون فرهنگ عالی، «همه کلاه و بدون گاو» است - یا همانطور که پیتر دراکر گفته است، «فرهنگ استراتژی را برای صبحانه میخورد».اگر ما را باور ندارید، فقط به برخی از شرکتها مانند خطوط هوایی Southwest، Nordstrom و Zappos نگاه کنید، جایی که رهبران به فرهنگ شرکتهای خود به عنوان راز موفقیت خود اشاره میکنند. استراتژی روی کاغذ است، در حالی که فرهنگ نحوه انجام کارها را تعیین میکند. از صفحه تا صحنه، فرهنگ از قلب، سر و روح جمعی یک سازمان تشکیل شده است. 11 ماده اصلی و حیاتی سوپ نوآوریمطالعات گسترده به 11 ماده اصلی این سوپ اشاره داردند که با هم، فرهنگ نوآوری را ایجاد میکنند. در این فرهنگ، نوآوری یک عادت شده است و نه یک رویداد منحصر به فرد. این فرهنگ، سازمان را به زیرکی، انعطافپذیری و قابلیت پاسخگویی سریع در برابر چالشهایی مانند پیتر، ترغیب میکند. آنچه در اینجا به اختصار و در فصول بعدی به تفصیل بیان خواهیم کرد، پشتیبانی از این ابعاد است. این کتاب نشان میدهد که چگونه این ابعاد با هم تعامل کرده و یک فرهنگ نوآوری پرجنب و جوش ایجاد میکنند. اگر چیزی وجود داشته باشد که بیماری همهگیر برجسته کرده است، این اهمیت توجه به فرهنگ برای رهبران در همه سطوح را به طور تصاعدی افزایش میدهد. در یک نظرسنجی از 1000 نفر از مدیران، انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) دریافت که 62 درصد از متخصصان منابع انسانی گفتند که ایجاد و حفظ فرهنگ محل کار در طول همهگیری مشکل بوده است. در یک نظرسنجی مشابه از 200 مدیر، مککینزی دریافت که در حالی که اکثریت قریب به اتفاق فکر میکنند که همهگیری روشهای کسبوکارشان را تغییر میدهد و تأثیری پایدار بر نیازها و خواستههای مشتریانشان خواهد گذاشت، تعداد بسیار کمی (21 درصد) احساس میکنند که منابع لازم را دارند، تخصص و تعهد برای پیگیری رشد در چند سال آینده. در حالی که ما در اینجا 11 ماده را به طور خلاصه مورد بحث قرار میدهیم، هر بعد با جزئیات بیشتری در فصلهای بعدی توضیح داده شده است. مواد تشکیلدهنده از تحقیقات انجام شده توسط نویسنده اول به دست آمده است. این تحقیق با بررسی کامل ادبیات مربوط به این موضوع، اعم از دانشگاهی و حرفهای آغاز شد. براساس این بررسی ادبیات، وی سپس دادههایی را برای انجام تحقیقات اکتشافی و تاییدی بر اساس دادهها جمعآوری کرد. پس از چندین بار تکرار، او سرانجام به 11 بعد رسید (همچنین بخشی از InnoQ™، که بعداً مورد بحث قرار گرفت). از دیدگاه فرهنگ، کارکنان یک سازمان هستند که نوآوری را هدایت میکنند، به ویژه به منظور تقویت همکاری درون و بین بخشی. همکاری یکی از عوامل کلیدی فرهنگ نوآوری است. سازمانی که همکاری را تشویق میکند، در حال حاضر در جلوترین روند قرار دارد. تحقیقات نشان داده است که شبکههای غیررسمی (به عنوان ارتباطات اجتماعی غیررسمی بین کارکنان که منجر به هماهنگی داوطلبانه بیشتر از ساختار سلسله مراتبی میشود) به آمادگی سازمان برای نوآوری کمک میکند. این شبکههای غیررسمی با تشویق ارتباطات درون و بین بخشی و کمک به کارکنان در ترکیب و توسعه دانش جدید کار میکنند. آزادی کارکنان یکی دیگر از عوامل کلیدی فرهنگ نوآوری است: کارکنان توانمند به نوآوری سازمان کمک میکنند. وقتی به کارکنان آزادی فکر کردن در راستای منافع سازمان داده شود، احتمال بیشتری دارد که به طور معناداری کار کنند و به نوآوری کمک کنند. یکی دیگر از عوامل مهم تعیینکننده فرهنگ نوآوری یک سازمان، سطح همدلی درون و بین بخشی است. در مورد آن فکر کنید: اصول تفکر طراحی، اساساً بر همدلی استوار است. با سطح بالایی از همدلی نسبت به آنچه کاربر تجربه میکند، شرکتها میتوانند انگیزه خلاقیت و نوآوری را ایجاد کنند. برای درک واقعی مشکلی که سعی در حل آن داریم، باید دیدی همدلانه نسبت به افرادی (مشتریان و همچنین همکاران) که آن مشکل را تجربه میکنند داشته باشیم. یک جزء مرتبط، خلاقیت شخصی کارکنان و میزان پرورش آن توسط سازمان است. خلاقیت شخصی کارکنان سازمان باعث نوآوری میشود. نوآوری یک شرکت هرگز نمیتواند بهتر از افراد پشت سر آن باشد – مجموع خروجی خلاقانه از تعامل میان موزاییکی از ویژگیهای فردی، گروهی و سازمانی حاصل میشود. بنابراین، همکاری، شبکهسازی غیررسمی، آزادی، همدلی و خلاقیت شخصی کارکنان، زمینه مناسبی را برای گرده افشانی متقابل بین ایدهها فراهم میکند و رویکردهای کاملاً جدید و فرهنگ واقعاً نوآورانه را ممکن میسازد. همراه با بازاریابی، یک سازمان باید به نوآوری نیز توجه کند؛ به عبارت دیگر، به صورت هدفمند و مداوم به نوآوری پردازد. بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون در مورد نوآورترین شرکتها در سال 2020، نوآوران پایدار در مقایسه با نوآوران شکاک یا سردرگم برنده میشوند. به عبارت دیگر، فرهنگ نوآوری باید جزء اولویتها و سیاستهای سازمان باشد و باید مشوقها، پاداشها و نقاط بازرسی رسمی برای نوآوری در نظر گرفته شود. از منظر فرآیندی، ضروری است که سازمان فرآیندهایی را برای نوآوری داشته باشد. نوآوری گاهی ناشی از تهدید خاصی است، اما باید از طریق فرآیندهایی که نوآوری را به بخشی مستمر از فرهنگ سازمان تبدیل میکنند، تضمین شود. این فرآیندها به مراحل خاصی اشاره دارند که از ایدهپردازی به تولید و تکمیل منتهی میشوند و با تعادلی بین انضباط و خلاقیت ناشی میشوند. این فرآیندها نباید به فراموشی سپرده شوند و باید انعطافپذیری و چابکی در فرهنگ نوآوری حفظ شود. البته سازمانهای بوروکراتیک و پرسرمایه باید از نوآوری دست بردارند زیرا ساختارشان میتواند تلاشهای نوآوری را خفه کند. یک سازمان برای ساختن فرهنگ نوآوری قوی، باید منابع خود را به سمت نوآوری هدایت کند و باید تعهدی مداوم نسبت به نوآوری داشته باشد. تنوع در اطلاعات، اندیشه، تجربیات و دیدگاهها، برای خلاقیت مهم است و به سازمان کمک میکند تا نیازهای متنوع مشتریان را درک کند. همچنین، تنوع پیچیدگی شناختی ایجاد میکند و به گروهها کمک میکند تا مجموعه گستردهتری از راهحلها را در نظر بگیرند. در نهایت، اعضای یک گروه متنوع باید سختتر کار کنند و خود را به خارج از منطقه آسایش خود ببرند تا به نتایج نوآورانه برسند. همچنین، باید به کارکنان اجازه داده شود که خودشان را به چالش بکشانند و ایدههای جدید را ارائه دهند. برای این کار، سازمان باید فضایی را برای تبادل ایدهها و پشتیبانی از آنها ایجاد کند. باید به کارکنان اجازه داده شود که با تیمهای دیگر همکاری کنند و از تجربیات یکدیگر بهره ببرند. همچنین، باید تشویق به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات با همکاران دیگر در سازمان و خارج از آن باشد. در نهایت، برای سازمانها باید اهمیت مشتریان و نیازهای آنها در اولویت قرار گیرد. نوآوری نیازمند درک عمیقی از مشتریان، بازار و رقبا است. باید به مشتریان پاسخگویی شود و به نیازهای آنها پاسخ داده شود. همچنین، باید در نظر داشت که نوآوری نیازمند ریسکپذیری است و نتایج آن ممکن است همراه با شکست باشد. اما به هیچ وجه نباید از ادامه تلاش برای نوآوری منصرف شد [ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۳ ب.ظ ] [ سعید جوی زاده ]
راهنمای حرفهای برای انتشار مقاله :نوشتن و چاپ مقاله با گام های ساده و حرفه ایشروع فعالیت نویسندگی و انتشار ممکن است برای شما دلهره آور باشد. به عنوان یک دانشجو، ساعات بیشماری را به رشته تحصیلی خود اختصاص میدهیم، اما آموزش رسمی در زمینه نوشتن و انتشار دریافت نمیکنیم. هنگامی که برای اولین بار در حوزه علمی خود به تدریس، تحقیق، راهنمایی دانشجویان یا خدمت در کمیتهها مشغول میشویم، اولویتهای رقابتی بسیاری وجود دارد و نوشتن اولین مقاله دانشگاهی ما ممکن است به حاشیه رود. بسیاری از ما سعی میکنیم نوشتن و انتشار را از همکاران یا با آزمون و خطا یاد بگیریم. اما یافتن اطلاعات عملی در مورد انتشار در یک مجله معتبر دشوار است. کتاب "راهنمای کوچک برای انتشار مقاله مجله"، گامهای ساده را برای موفقیت در انتشار مقاله ارائه میدهد و تمام اطلاعاتی را که یک نویسنده مشتاق برای تبدیل ایده به مقاله منتشر شده نیاز دارد، در اختیارش قرار میدهد. نویسنده این کتاب، جان باند، به شیوهای مثبت و حمایتی، خواننده را از طریق مراحل بسیاری که همه نویسندگان در نوشتن مقاله با آنها مواجه هستند، راهنمایی میکند. این کتاب، تمام نکات عملی را با ارائه مستقیم به نویسنده ارائه میدهد تا او بتواند به قلب آنچه یک نویسنده پرمشغله باید بداند و انجام دهد، بپردازد. همچنین بخوانید :راز های مقاله نویسی از صفر تا صد جان باند، ویراستار و ناشری با بیش از سی سال تجربه در زمینه انتشار دارد و بیش از بیست هزار مقاله در مجلات را منتشر کرده است. او در حال حاضر به عنوان مشاور انتشاراتی، به نویسندگان احتمالی در زمینه نوشتن و انتشار مشاوره میدهد. با توجه به تجربیات طولانی او، این کتاب میتواند به هر کسی که سعی در انتشار اولین مقاله خود دارد یا دسته از نویسندگان باتجربه است که در تلاش هستند روند خود را بهبود بخشند و شانس پذیرش خود را افزایش دهند، به عنوان یک راهنمای ارزشمند خدمت کند. من به شدت توصیه میکنم کتاب "راهنمای کوچک برای انتشار مقاله مجله" را به همه کسانی که در تلاش برای انتشار مقالات خود هستند، معرفی کنم. این کتاب با ارائه گامهای ساده و نکات عملی، میتواند به شما کمک کند تا به سمت تبدیل شدن به یک نویسنده منتشر شده، پیش بروید. من به شخصه برای سالهای متمادی با جان باند کار کردم و تجربیات و مهارتهای او در کتاب حاضر، به یک شکل هیجانانگیز در دسترس شما قرار گرفته است. نحوه استفاده از کتاب گامهای ساده برای نوشتن و چاپ یک مقالههدف این کتاب این است که شما را از ایده تا یک مقاله منتشر شده در یک مجله، همراه با نمونه طرح انتشار و نمودار مقایسه مجله، هدایت کند. این کتاب با گام به گام آموزش دادن، شما را از مراحل پیشنیاز نوشتن یک مقاله تا ارسال آن به مجلههای علمی، همراه با مشاورههای جامع، پیش میرود. برای بهترین نتیجه، کتاب را یکبار بخوانید و سپس برای ثبت آن در ذهن خود، دوباره بخوانید. برنامهریزی دقیق و جدول زمانی را در طول مسیر پیگیری کنید که به شما کمک خواهد کرد تا به موفقیت رسیده و این مراحل ضروری را نادیده نگیرید. این کتاب به شما در تمامی زمینهها کمک میکند، برای مثال، STEM، علوم اجتماعی یا یک حوزه خاص نیست. بسیاری از مفاهیم آن جهانی هستند، ولی در برخی موارد برای تطبیق آن با موضوع خاص شما (مانند قالبهای مقاله) به تحقیقات بیشتری نیاز است. این کتاب درباره نوشتن و انتشار مقالات در مجلات علمی یا علمی است. اشکال دیگری از نوشتار (مانند مقالات مجلات، چکیده کنفرانسها، ارائهها، و غیره) وجود دارند که همگی در فضای دانش ارزشمندند، اما در این کتاب به آنها پرداخته نشده است. در نهایت، با توجه به پیشرفت فناوری، واژههای دستنوشته، کاغذ و مقاله در بسیاری از موارد به جای یکدیگر استفاده میشوند. در این کتاب، از اصطلاحات رایج در نوشتن استفاده شده است. همچنین، برای اینکه این کتاب به عنوان یک گفتگوی دوطرفه بین شما و نویسنده عزیز، خوانا باشد، از این اصطلاحات استفاده شده است. امیدواریم که از خواندن این کتاب لذت ببرید و با موفقیت به سوی نوشتن مقالات خود پیش بروید. شروع و نوشتن و چاپ یک مقالهبیشتر دانشجویان و پژوهشگران به دنبال انتشار مقالات خود هستند. انتشار مقاله، درک و شناخته شدن کار و یافتههای شما را تضمین میکند و پیشرفت شغلی شما را فراهم میکند. انتشار مقاله در یک مجله معتبر به شما کمک میکند تا در بخشی از گفتمان تخصصی خود مشارکت کنید. درک دلایل شما برای انتشار مقاله، اولین قدم مهم در این فرآیند است. مقالات منتشر شده در مجلات داوری شده دانشگاهها، به عنوان بهترین ارزشهای پژوهشی شناخته میشوند. کتابها و تک نویسیها نیز ارزش زیادی دارند، اما ارزش بیشتری به مقالات مجلات داده میشود. این مقالات، در حالی که ممکن است با تغییرات اساسی آینده تغییر کنند، در حال حاضر به عنوان بهترین ارزشهای پژوهشی شناخته میشوند. پدیده "انتشار یا نابود شدن" که در بسیاری از دانشگاهها رخ میدهد، میتواند مورد توجه قرار گیرد. در برخی از موسسات، استادی که به دنبال تصدی پست است، به خاطر یک مقاله ده صفحهای منتشر شده در یک مجله معتبر، اعتبار بیشتری دریافت میکند تا به خاطر یک کتاب درسی 400 صفحهای که ممکن است تالیف کرده باشد.
ممکن است رزومه برخی اشخاص در اوج حرفهایشان، شامل پانصد یا هزار مقاله چاپ شده یا حتی بیشتر باشد. اگر تازهکار هستید و به دنبال انتشار مقاله هستید، شروع کار ممکن است برایتان دلهره آور باشد. اما این موضوع غیرقابل حل نیست. برای ورود به یک باشگاه خصوصی و تاسیس، تنها به یک ایده، یک برنامه و پشتکار نیاز دارید. این کتاب، به دنبال ابهام زدایی این روند است و گام به گام شما را در نوشتن و انتشار مقاله هدایت میکند. در ابتدا، با تعریف اساسی مقاله ژورنال، شروع خواهیم کرد. درباره دکتر سعید جوی زاده مترجم کتاب نتشار و نوشتن و چاپ یک مقالهدکتر سعید جوی زاده، یکی از مولفان و پژوهشگران مقاله نویسی برجسته در ایران است. او در زمینه مقاله نویسی فعالیت می کند و کتاب های بسیاری در این زمینه به رشته تحریر درآورده است. دکتر جوی زاده در دانشگاه ها و موسسات مختلف ایران دوره های بسیاری برگزار کرده است و به عنوان مشاور برای بسیاری از مقالات بین المللی فعالیت داشته است. او به دانشجویان علاقهمند به مقاله نویسی کمک می کند تا بتوانند با انتشار مقاله، به جامعه علمی کمک کنند و نقش مفیدی در پیشبرد علوم و فنون داشته باشند. دکتر سعید جوی زاده با سابقهای درخشان در زمینه مقاله نویسی، به عنوان یکی از اساتید و مشاوران مطرح در این حوزه شناخته میشود. شماره همراه ارتباط با دکتر سعید جوی ازده : 09120438874 چالشهای انتشار و نوشتن و چاپ یک مقالهراه انتشار مستقیم است، اما باریک. چندین تله در این مسیر وجود دارد، لذا باید دقت کنید تا به سمت درست حرکت کنید.تاخیر در انجام کار ممکن است مانعی برای پیشرفت شما باشد. برنامهریزی زمانی به شما کمک میکند که به سمت هدفتان پیش بروید. به همین ترتیب، کمبود ایده و نوشتن ناممکن نیست، بلکه ممکن است نشانهای از افسردگی نویسنده باشد. نوشتن برای دانشجویان امری دشوار است، بنابراین بهتر است برنامهریزی کنید و در این مدت واقعاً بنویسید (یا کارهای ضروری دیگر را انجام دهید) و از نیت خیر خود شانه خالی نکنید. نوشتن یک مهارت است که با تمرین در طول زمان توسعه مییابد. تسلیم به بهانهها نشوید. همانطور که این عبارت ساده به نظر میرسد، نوشتن واقعی به شما کمک میکند تا حافظه عضلانی خود را برای این کار ضروری تقویت کنید. نگرانی دیگر، نسخهای خطی و بیپایان است. هر روز با مطالعهی بیشتر، خواندن یک مقالهی جدید و نوشتن یک مقالهی دیگر، به مسئلهی خود نزدیکتر میشوید. شما در حال نوشتن یک داستان هستید و هرگز نمیتوانید به پایان آن برسید. باید در یک نقطهی مشخص، هواپیمایتان را به زمین نشانده و کار خود را به پایان برسانید. اولویتهای رقابتی، یکی دیگر از مسائل مهم است. مسئولیتهای آموزشی، ساعات اداری، جلسات بیپایان، نمرات، تحقیق و نوشتن، همه اینها نشاندهندهی نوک کوه یخی این مسئله هستند. با این وجود، یک برنامه و برنامهریزی دقیق میتواند به شما کمک کند تا با مشکلات زمانی مواجه شده و از آنها پیروی کنید. استراتژی «ابتدا به خودتان پرداخت کنید»، یک رویکرد ثابت شده در زمینهی مالی شخصی است و برای نوشتن و انتشار نیز قابل استفاده است. به نوشتن وظیفهمند باشید و به دیگر فعالیتها یا بهانهها اجازه ندهید برنامهی شما را خراب کنند. انضباط شخصی، یک ویژگی مهم برای پرورش در بسیاری از تلاشها است. اهداف خود را تعیین کنید و سعی کنید از مسیر خود منحرف نشوید. اکثر نویسندگان آموزش رسمی کمی در مورد نوشتن آکادمیک آموزش دیدهاند. با این حال، به جز برخی کلاسهای دبیرستانی و مقدماتی کالج دربارهی نویسندگی، بسیاری از محققان همچنان در حال ساختن آن هستند، که این همان روشی است که همه قبل از آنها این کار را انجام میدادند. خبر خوب این است که وبینارها، کلاسها، مربیان و روشهای دیگری برای بهبود مهارتهای نوشتاری شما وجود دارد. امیدواریم این کتاب (و بسیاری دیگر از کتابهای بزرگ در این زمینه) به شما کمک کند تا به راه رسیدن به هدفتان نزدیکتر شوید. ترس از شکست یکی از موانعی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند. غلبه بر این ترس به معنای تعیین اهدافی است که فراتر از کلمات نوشته شده در روز باشد. اخیراً، مجلات، بهویژه مجلاتی که در آمریکای شمالی یا اروپا منتشر میشوند یا مجلاتی که فاکتورهای تأثیرگذاری دارند، افزایش چشمگیری در تعداد مقالاتی که ارسال میشوند، داشتهاند. این افزایش تعداد مقالات، انتخاب مجلات را به چالش کشیده و در نتیجه، پذیرش کار شما را دشوارتر کرده است. اما خبر خوب این است که تعداد فزایندهای از مجلات علمی در هر زمینهای وجود دارند. هر کدام از آنها، مسائلی برای پر کردن دارند و اشتهای بیامان برای مطالب جدید دارند. آنها به دنبال مقالاتی هستند که به خوبی نوشته شده باشند و دارای کیفیت بالایی باشند و چیز جدیدی برای کمک به بحث در این حرفه داشته باشند. اینجاست که شما میتوانید نقش خود را بازی کنید. افزایش شانس ،نوشتن و چاپ مقاله علمی و انتشاراگر میخواهید مقالهای را بنویسید و منتشر شوید، این روشها را انجام ندهید! درست است که مطالعه و یافتههای خود را به کار بگیرید اما این کافی نیست. باید از ابتدا به درستی کار را انجام دهید. با آموزش درست درباره این فرآیند، شانس خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید، به عنوان یک نویسنده باهوش عمل کنید و یک برنامه زمانی دقیق داشته باشید. در ادامه چند مرحله برای افزایش شانس انتشار مقاله آمده است: 1- تحصیل کنید؛ وبینارها، کلاسها، کتابها، گروههای نویسندگان و راههای دیگر برای بهبود نوشتار شما وجود دارد. کمترین تعداد افراد با مهارتهای لازم برای نوشتن به دنیا میآیند. برای اکتساب مهارتهای لازم باید زحمت کشید. گروهی به نام انجمن نویسندگان کتاب درسی و دانشگاهی وجود دارد که منبعی عالی برای کسانی است که به نوشتن آکادمیک از جمله مقاله نویسی اشتغال دارند. 2- خواندن؛ خواندن با حرص شما را به نویسنده بهتری تبدیل میکند و شانس شما را برای انتشار افزایش می دهد. تلفنهای هوشمند در اختیار شماست تا در زمان استراحت، مقداری مطالعه را به برنامه شلوغ خود اضافه کنید. بهتر است یک طرفدار شوید و با نشریات کلیدی در زمینه خود رابطه برقرار کنید. هر شماره را مرور کنید و به دنبال موضوعات مورد علاقه خود و همچنین برای بررسی نوشته و انتشار در مجله باشید. برای موفقیت در این کار، باید اطلاعاتی در مورد مجلاتی که مطالعه میکنید، جمع آوری کنید. به عنوان مثال، شما باید بدانید که مجله در چه قالبهایی منتشر میکند؛ مطالعات موردی، تحقیقات اصلی، بررسی ادبیات؟ مقالات طولانی هستند یا کوتاه؟ نویسنده تک یا چند نویسنده؟ آیا یک قالب استاندارد برای هر مقاله وجود دارد؟ همچنین باید سردبیر مجله را شناسایی کنید. با عضویت در خبرنامه یا فهرست مطالب مجله، میتوانید به روز باشید. همچنین با نویسندگان دیگر صحبت کنید. در گروه نویسندگان شرکت کنید و با نویسندگانی که مقالاتشان منتشر شده، صحبت کنید و از تجربیاتشان استفاده کنید. برای موفقیت در این کار، باید به دیگران گوش کنید و از تجربیاتشان استفاده کنید. همچنین میتوانید کتابهای مربوط به این حوزه را مطالعه کنید. کتابها به مراحل مختلف این فرآیند تقسیم شدهاند. بر اساس شرایط خود، یک برنامه و جدول زمانی مناسب ایجاد کنید. یک نمونه طرح انتشار در پشت این کتاب وجود دارد که میتوانید از آن برای ایجاد یک برنامه سفارشی و گام به گام برای انتشار استفاده کنید. برای افزایش شانس انتشار، مهمترین قدم این است که حرفی ارزشمند برای گفتن داشته باشید. کیفیت در کار شما، تقریبا جایگزین همه مسایل دیگر خواهد شد. بنابراین، به دنبال انجام کارهایی بیشتر از صرفا انتشار برای انتشار نباشید و در عین حال داشتن ایدهای برای کمک به گفتمان فکری در حوزه خودتان را مد نظر داشته باشید. اشتیاق، یک محرک حیاتی در موفقیت است، و بدون شک با انتشار نیز صادق است. نویسندگانی که به موضوع خود علاقهمند هستند و احساس میکنند حرف مهمی برای گفتن دارند، منتشر خواهند شد. شما نیازی به شلیک آتش بازی ندارید، اما باید آتشی در درون خود داشته باشید که داوران همتا بتوانند بین خطوطی که مینویسید بخوانند.حالا اجازه دهید نحوه شروع نوشتن مقاله ژورنالی را بررسی کنیم. به طور کلی، مراحل انتشار مقاله عبارتند از:
[ دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۳۹ ق.ظ ] [ سعید جوی زاده ]
|
||
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |